VERKKOKAUPAN TOIMITUSEHDOT

Yleistä 

Sporttikuja Oy, Y-tunnus: 1005563-8, osoite: Paasivaarankatu 3, 00810 Helsinki myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 12.05.2025 alkaen.

Tuotteet ja tuotehinnat 

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5%. 

Toimituskulut 

Tilauksesta veloitettava toimituskulu on 7,90 €, ja se lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen. 

Hyväksymällä tilauksen hyväksyt samalla tilauksesta veloitettavat toimituskulut.  

Tilaaminen ja sopimus 

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä ilman asiakkaan suostumusta muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme. 

Maksaminen  

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla. Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Stripe yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä eikä lisämaksujen suorittamista. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi.

Maksutavat 

Voit maksaa tilauksen pankki- tai luottokortilla sekä Klarnalla. Myös Apple Pay ja Google Pay ovat käytössä. 

Tilaus- ja maksuvahvistus 

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten sinun tulee antaa sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa. Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian ja palautamme tuotteiden hinnan sekä mahdolliset toimituskulut, mikäli joitain tai kaikkia tilaamiasi tuotteita ei voidakaan toimittaa. Puhelinnumeroa tarvitsemme Postia tai vastaavaa kuljetusyhtiötä varten, jotka ilmoittavat paketin saapumisesta tekstiviestillä. 

Toimitustapa ja -kulut 

Toimitamme tilauksesi Postin välityksellä. Toimituskulut ovat 7,90 €. Mikäli asiakas ei nouda hänelle lähetettyä tuotetta, palautuu se takaisin toimittajalle. Uudelleenlähetyksestä veloitamme alkuperäisen lähetyksen mukaiset toimituskulut.

Toimitusaika 

Yleisimmät toimitusaikamme Suomessa ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-4 arkipäivää.

Peruutusoikeus ja palautusehdot 

Ravintolisien palautus- ja vaihto-oikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteissa mahdollisesti olevien sinettien tulee olla ehjiä.  

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä tekemällä peruuttamisilmoitus 14 päivän aikana tilauksen vastaanottamisesta. 

Peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi esimerkiksi alla olevaan sähköpostiimme tai palautettavan tavaran mukana toimittamallasi kirjallisella ilmoituksella. Pelkkää tuotteiden palautusta ilman peruuttamisilmoitusta ei katsota sopimuksen peruuttamiseksi. Tuotteen palauttaminen tapahtuu omalla kustannuksellasi ellei toisin ole sovittu. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi. Kun olemme vastaanottaneet tuotteen palautamme maksun verkkokaupassa käyttämällesi maksuvälineelle ellei toisin sovita.

Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle. 

Tehdessäsi peruuttamisilmoituksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi. Ilmoita myös tilinumerosi rahojen palautusta varten siinä tapauksessa, että haluat saada palautuksen tilillesi. Antamalla tilinumerosi suostut rahojen palautukseen tilillesi. Muussa tapauksessa palautamme rahat sillä suoritustavalla, jota käytit tilauksen maksamisessa. Rahojen palauttamisesta ei aiheudu sinulle kustannuksia.  Maksunpalautus edellyttää, että olemme saaneet tavaran takaisin. Mikäli tulet katumapäälle ennen kuin tuote on lähetetty sinulle, niin ilmoitus meille riittää ja palautamme välittömästi rahasi. 

Pidämme oikeuden vähentää palautettavasta summasta maksuvälityksestä aiheutuneet kulut (3,5%) mikäli asiakas esimerkiksi tilaa ja peruuttaa ostoksensa toistuvasti. 

Palautusosoitteemme: 

Sporttikuja Oy

Paasivaarankatu 3

00810 Helsinki

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet 

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheiden osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä. 

Asiakaspalvelu 

Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse: 

info@sporttikuja.fi    

045 8855 068

Vastuunrajoitus 

Sporttikuja Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siltä osin ja siihen asti kuin pakottava säännös kuluttajansuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt. 

Erimielisyydet 

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluilla, joten otathan ensisijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian. 

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Kuluttajariitalautakuntaan asian voi saattaa vireille käyttämällä kuluttajariitalautakunnan sähköistä asiointipalvelua ja noudattamalla annettuja ohjeita (https://www.kuluttajariita.fi/fi/index/ostajalle_1.html#).